jollerannas

Alla inlägg under maj 2013

Av Joanna - 27 maj 2013 19:41

Hej!


Juat nu sitter jag och väntar på att maten ska bli klar, sen ska jag hoppa in i duschen och sen ta det lugnt!



Var ju hos Diva idag och då var Ida med och hjälpte till! Skoj var det!

Annars har vi typ kollat på film, snackat osv!

Imorgon blir det skolan vi har typ 2 lektioner sen ska vi till furufjäll och orientera. Är faktiskt lite rädd för jag har så dåligt lokalsinne plus att jag får problem att andas om jag går för fort nu när jag är försyld och så är jag ju jätte allergisk mot getingar så känner att något kommer hända men men..



Kram <3


Av Joanna - 27 maj 2013 08:15

Hej! Snart drar jag mig till skolan! Har två lektioner sen blir det hem och ta det lugnt en stund innan jag och mamma sticker och fixar hos Diva, samt rider!


Ville bara göra en liten update såhär innan skolan för jag har inget att göra just nu xd


Är sååå glad också, för idag släpps Norlie & KKV nya singel "Faller"!! Man har kunnat lyssna på den på P3 men det är mycket bättre nu när den kommer ut på spotify! Så den kommer spelas i mina öron när jag går runt i stallet sen för den är såå grymt bra!




Kram sålänge <3

 

Av Joanna - 26 maj 2013 16:42

Hej! Nuu är jag tillbaka! Kände inte för/orkade ej att blogga när jag var sjuk därför har jag inte bloggat något!

Men nu är jag typ frisk, har bara lite hosta kvar men annars är jag normal igen :D


Idag är det morsdag så min mamma fick en blomma, chokladask och en värmeljushållare som jag har gjort!

Tror hon blev nöjd ;)


Jätte fint väder idag också såå jag har legat och solat typ hela dagen, behövdes verkligen för jag var likblek efter en vecka inomhus..


Sen följde jag med mamma till mormor och morfar för att mamma skulle lämna morsdag present till mormor och sen hängde jag även med pappa till farmor! :)



Typ allt jag har o säga nuu! Hörs imorgon! kram <3



Bild på mig och världens bästa mamma <3

 

Av Joanna - 20 maj 2013 15:41

Hej! Igår var jag på majfasten på Stora Höga ridklubb och det var jätte roligt! Jag var ju med på uppvisningen med ridskolehästarna och jag red Rovers! Innan uppvisningen knoppade vi hästarnas man och gjorde de fina! Och efter majfesten hjälpte jag till att ta ut knopparna, ta kort på vissa hästar och släppa ut de på bete!


Var jätte nöjd med dagen! Klarade även att göra saker jag verkligen inte trodde jag skulle klara så känner mig lite stolt xd



Dock så har jag haft ont i halsen hela helgen och det blev värre igår kväll så idag är jag hemma och sjuk.. Orkar seriöst inte vara sjuk mer. Ska börja försöka äta minst 1 frukt om dagen så jag får i mig vitaminer för min kropp verkar ha väldigt dåligt immunförsvar.



Jaja, hoppas ni ha det bra iallafall :) Kram <3


Årets första dopp förra året, snart är det dax igen ;)

 

Av Joanna - 18 maj 2013 09:22

Hej! 

Igår var jag iskolan föst sen när jag kom hem hjälpte jag mamma färga håret, städa buren osv!


Idag ska vi och arbeta på klubben och öva inför uppvisningen imorgon! Vet ej hur länge vi stannar men det blir nog ganska länge!


Har inte så mycket mer att säga men ville blogga nu eftersom jag vet ej om jag orkar ikväll! Kram <3


 

Av Joanna - 16 maj 2013 22:03

Hej!


Idag började dagen med skola som vanligt! Efter det stack jag och Ida hem till mig och åt och sen på kvällen tog vi lite kort! Jätte härligt väder ute och det blev allt några bra bilder!

Imorgon ska jag till skolan och sen ska jag hem och ta det lugnt, tror jag behöver det för jag känner att jag börjar få riktigt ont i halsen :( 



Men men nu ska jag äta något litet sen ska jag sooova <3 Kram <3



2 bilder från idag när jag och Ida tog kort!

   


Även en bild på jag och fina Rovers igår

 


Av Joanna - 15 maj 2013 22:16

Hej! Snart ska jag sova, ska bara berätta lite om idag!


Först var jag i skolan som vanligt! Helt okej dag.


Sen stack jag direkt till stallet gjorde allt jag brukar göra och så red jag! Fick Anton och han var snäll som vanligt!

Vi övade stuts och att hoppa! Skit roligt var det och det gick även bra! Skit gött väder också så vi red i paddocken, mys!

Sen fick jag även skritta Rovers en halv timme i manegen för han ska sättas igång efter han har haft problem med hoven! Gick jätte bra, skrittade som sagt bara runt men försökte öva på att ställa han i hörnerna och gå på tygeln!



Jaja imorgon blir det skolan och efter det vet jag faktiskt inte vad jag ska göra eller jo kanske ska försöka fota lite, så om det blir något bra kort kanske det blir en ny header snart! Bloggar förmodligen mer då! Kram <3


haha känner att det bara blir kort på hästar nu för tiden men ska försöka slänga upp andra bilder också!

 

Av Joanna - 10 maj 2013 19:48

Hej! Har varit dålig uppdatering de senaste dagarna jag vet, förlåt!


I onsdags var jag först iskolan sen stack jag direkt till stallet! Denna gången fick jag rida Jacob som jag faktiskt har varit lite rädd för eftersom flera har ramlat av han för han har blivit lite rädd. Dock var han SKIT snäll och vant sig vid alla ljud så det gick jätte bra :) Tror till o med att jag ska välja han när jag ska rida privatlektion nästa gång!!

Vi övade bommar och att ha balansen utan att hålla tyglarna (vi knöt fast de och fick bara hålla i dem ibland) as bra övning!


Jaja igår (torsdag) var jag med Sandra och vi var nere på torget! Hade det jätte mysigt och fick med mig 2 kjolar hem :) Sen när vi kom tillbaka åt vi lite sen stack vi till Diva och mockade, vägde hö osv. Kunde dock inte rida eller så för det spöregnade! :( Sen på kvällen kom min bror hem från linköping så snackade med han!



Idag var jag och klippte mig, klippte bort allt det slitna så är jätte nöjd :) Efter det har jag varit hos Diva, gjort allt jobb och även ridit ut i skogen en sväng! Mysigt :) Sen har jag ätit och suttit vid tv:n med min bror!




Det var typ det, men nu ska jag kolla på film! Kram <3


Bild på mig och söta Diva idag! Diva ser jätte gullig ut(kanske inte bästa vinkeln) men jag gjorde någon grimas så var tvungen att täcka det xd

 

Presentation


Jag är en tjej på 15 år som bor i Sverige!

Hoppas ni gillar bloggen!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Test: Vad är ditt favvo djur?
 Hund
 Katt
 Marsvin
 Apa
 Gris
 Hamster
 Häst
 Nåt annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lava lampan

klocka

kalender!


Skapa flashcards